הטרנד המוביל לאחרונה בחווית משתמש לאתרי אינטרנט הוא ללכת על קו אינטרקטיבי ואפליקטיבי ככל האפשר. למה זה קורה ומה זה אומר בכלל?

ככל שהטכנולוגיות משתדרגות והשימוש בניידים הופך לפופולרי יותר ויותר, אתרי אינטרנט כבר אינם רק עוד ״כרטיס ביקור דיגיטלי״ שבא להציג קצת מידע ולשלוח ליצירת קשר. הטכנולוגיות מאפשרות היום לממש באתרי אינטרנט כמעט כל תוכנה ואפליקציה. אנחנו רואים יותר ויותר מערכות מבוססות דפדפן שיכולות לעשות פלאים כמו ניהול ענן, הפקת מסמכי וורד ואקסל, מצגות בפאוורפוינט ורבות כמוהן.

מימוש כל היכולות המדהימות האלו נעשה בסגנון אפליקטיבי, אם תסתכלו רגע על גוגל דרייב תבחינו בקלות שהעיצוב הוא לא ככל אתר אינטרנט, אלא אפליקטיבי ואינטרקטיבי יותר. כך גם המגמה בעיצוב אתרים בימינו, בין אם אלו אתרי תדמית בלבד עם טוויסט אינטרקטיבי או אתרים שמפעילים מערכות שלמות.

המגמה הזו נקראת בענף עיצוב אתרים – Progressive Web Design והיא כובשת את האינטרנט בעולם. באתר מבוסס עיצוב פרוגרסיבי למשל, המימוש המוכר של רכיב ״מאמרים אחרונים״ הוא עם קישורים נפרדים סביב התמונה וסביב הכותרת ולעתים אפילו יש גם לחצן. יש לכך חסרונות רבים כשמדברים על נגישות וחוויית משתמש, אך גם כשמדוברים במונחים של קידום אורגני בגוגל. בעיצוב פרוגרסיבי למשל, הרכיב כולו יהיה קליקבילי באמצעות קישור אחד שנגיש במיוחד.

אחת המגמות בסגנון הפרוגרסיבי היא לממש אתרים שבהם הכל קורה בעמוד אחד בלבד – Single Page Application, עם אינטרקטיביות מקסימלית שמתבטאת הרבה פעמים בקליקביליות נכונה, חלונות נעים וקופצים מכיוונים שונים ואפשרויות שליטה רבות על התוכן והמידע שמוצג.

וורדפרס כמערכת ניהול שמאפשרת שדרוג קליל באמצעות תוספים, משתלבת מצוין עם סגנון העיצוב הזה. את הז׳אנר מובילה שפת JavaScript שבאמצעות טכנולוגיות Progressive Web App (למשל React, Angular, Vue) ניתן לחולל קסמים של ממש גם באתרי אינטרנט.

השארת תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*